/ Hälsa och träning / Lina /

Snart fyra veckor


Tjugosex dagar utan vitt socker. Ett par vita sockerkorn har väl åkt ner med exempelvis kaviar osv men jag har hållt mig borta från allt vad godis, kakor, bullar, chips, glass mm heter. Det har varit flertalet tillfällen då det bjudits på godsaker på jobbet men det har faktiskt inte ens varit svårt att stå emot. Det extrema sockersuget är borta och att göra den här vit-socker-detoxen efter julen har varit och är så gött. Både för kropp och knopp. Väldigt mycket knopp för mig som är en riktig sucker för allt vad sötsaker heter. Det är så skönt att bevisa för mig själv att jag klarar det. Varje helg har fruktsallad med vispad grädde varit standard. Ibland med en klick proteinpudding som ovan. Visst ger frukten mersmak för sötma men rent näringsmässigt är det ju aningens bättre än allt det jag hållt mig ifrån. Målet är fyra veckor vilket är uppnåt på söndag men bara för att det gått fyra veckor så ska jag inte ränna och köpa 1 kg smågodis. Kanske kör jag ett par veckor till? Jag får se. 
 
Helgen står för dörren och det blir garanterat ingen skidåkning denna helg. Vad hände? Vips så var snön bara borta och det på få dagar. Visserligen lika bra det så det inte töar och fryser på. Nu kan det få komma en omgång ordentligt med snö igen så jag kan få åka ett par kilometer till på mina skidor innan vintern är förbi. 
 
Veckan som varit har varit bra och det har mest varit jobb varvat med träning. Nu ska vi börja med kvällens middag och ikväll blir det hemmagjorda hamburgare. Mums!