/ Lina / Nära och kära /

Första semesterveckan

Härlig promenad med Emma och Rod en fin kväll i veckan
 
Min första semestervecka har passerat och den har gått alldeles för fort. Den har varit fullspäckad och fylld med allt från bildredigering och fotografering till bärplockning, frisören och finbesök. Nedan är ett axplock foton från Instagram. 
 
I tisdags hade Karin och jag romantisk dejt med plockmat och vin. Olle fick såklart också vara med på ett hörn men han var inte så intresserad av att hänga med oss.
 
 I onsdags gick Emma, Vera, Svea och jag till skogs för att plocka blåbär. Det slutade med att vi fastnade vi ett hav av vildhallonbuskar och vi fick med oss ett stort gäng därifrån. Blåbär får vi plocka en annan dag..
 
 Anna och Peppe bjöd spontant in till chill på deras veranda i onsdagskväll. Passade perfekt eftersom jag var gräsänka när Olle jobbade kväll. En kväll som gav mig typ 140 myggbett på anklarna och som bidragit till mer eller mindre sömnbrist senaste nätterna. Fy fan vad jag hatar de vidriga djuren som älskar mig och ger mig stora blaffor till myggbett Inatt var jag uppe tre gånger och spolade benen i iskallt vatten och smörjde med hydrokortison :-( 
 
 Igår tränade Karin och jag på FAST. Grymt bra pass. Marklyften kändes hur bra som helst och bäst av allt var att jag lyckades göra min första pullups utan gummiband. Provade, kom upp, blev sjukt förvånad haha.
 
 Efter det grymma passet gick jag till Sandi på håravenyn som fixade barret. Mycket askiga toner! Får se hur länge det håller sig så för antagligen är det något i vårat vatten (järn?!) som gör att mitt hårt fort slår över i guldiga toner trots silverinpackning vid nästan varje tvätt. I-landsbekymmer :P Till kvällen var vi hemma hos Anna, Adis och Astrid på grill- och spelkväll men det blev visst inget instamoment på den för ovanlighetens skull ;-) 
 
Kanske veckans bästa. Frida, Emil och lilla William kom hit idag på lunch och fika på vägen ut till Idö i skärgården där Fridas föräldrar har sommarställe. SÅ mysigt!
 
Just nu pågår tvättning och packning. Imorgon åker hela familjen Taikon till Österlen. Vi har hyrt ett stort hus 800 meter från stranden där vi nog kommer att trivas alldeles utmärkt. Helt underbart ska det bli och vi håller tummarna för hyffsat väder.