/ Nära och kära /

Onsdag

Jag har sovit bort halva onsdagen. Så som sig bör efter ett nattpass alltså! Koordinatorn ringde från jobbet i panik häromdagen och ett litet extra-pass klirrar alltid gott i kassan. Egentligen behövdes jag även i måndags men det hade jag inte pallat med alla minustimmar på sömnkontot efter helgen. Jag raggade till mig fyra nattpass i juni också så juli blir inte utan inkomst. Det känns skönt!

 

Igår åkte jag till Emilie, Linus och Rasmus innan jobbet. Rasmus var på sitt allra mest strålande humör och vi röjde järnet där hemma. Mamma var där och vi satt mitt emot varandra och släppte Rasmus mellan oss. Han gick ett par stapplande steg innan han trillade i famnen hihi. Så söt. Snart kommer han springa omkring som en liten virvelvind! Jag gjorde honom färdig för nattning och sedan satt vi och gosade i soffan i 15-20 minuter. Han var helt lugn och gosade in sig i min famn. Såå mysigt! Om det inte vore för att jag var tvungen att åka till jobbet så hade jag nattat honom. Första september står jag garanterat för nattningen för då ska Rasmus sova här när mamman och pappan är på fest. Tror ni jag längtar? :) Men jag får inte längta för mycket för 1:a september knackar hösten på dörren och det är definitivt inget jag ser fram emot.