/ Shopping /

Söndag

Helgen har snart passerat och som vanligt har den susat förbi. Middagen igår blev helt underbart god. Olle grillade hjortfilén och till den åt vi hasselbackspotatis, kantarellsås och grönsallad. Mmm! Karin och Jocke hade rödvin så dom kompletterade middagen bra. Vi hade gott kött och dom rödvin som nästan är ett måste när man ska äta hjort.

Idag började jag dagen med att baka kladdkakemuffins eftersom mamma och pappa skulle komma på fika. Vi hann även med att tömma förrådet innan dom kom. Det börjar ta sig och resten flyttar vi på en förmiddag vilket får bli nästa helg. Olle flyttade nästan alla sin jaktgrejer igår och ord kan inte beskriva hur skönt det ska bli att alla dessa prylar får ett eget rum. Vi har lite olika toleransnivå för stökigt och nu är det så smidigt för det är bara att stänga dörren så slipper jag se det ;)

I eftermiddag har jag varit till Norrköping och Söderköping. Jag åkte till Ingelsta där jag köpte en vardagsrumsmatta på Rusta och en stor ljushållare/vas i glas. I Sörping hämtade jag ut mössorna Emilie och jag beställde häromdagen. Fin va? Den satt ordentligt på huvudet och kommer nog värma skönt i vinter.



 Nu ska jag snart ställa mig och fixa middag och matlåda till imorgon. Olle och Håkan åkte till skärgården för eftermiddagsjakt i skymningen men borde vara på väg hem nu. Det är nattsvart ute och har varit en bra stund. Hejdå sommartid! Vi får trösta oss med att det snart är dags att plocka fram julbelysningen som lyser upp en del.

#1 / / Emilie:

ÅHH vilken fin mössa.. hoppas jag passar lika bra som du i den vita bara! Glöm den inte på tisdag :) Mys att du kommer då.. jag längtar! puss