/ Shopping /

Myshood



Den här hooden är ett av mina favoritfynd i Ullared. Hög krage och supermysig. Bäst av allt är att jag endast gav 139 kr för den. Den fanns i både vitt, grått, svart, marinblått och brunt men jag valde den rosa. Stark färg behövs i vintermörkret! Spegeln ska inte stå på golvet men ännu har vi inte kommit så långt att den fått sin plats på väggen. Vi har fått låna den av Karin som har två för hon får inte plats med den andra. Hon har gjort dom själv och satt in spegelglas i gamla fönster. Hur fint som helst!

Nu har hyresvärden varit här och gissa vad som orsakade stoppet.. inget mindre än papper. Mig veterligen har jag inte använt mer än vanligt när jag varit på dass och efter samtal med Olle så dementerar han det också hehe. Antagligen är rören gamla och pappret har fastnat där ledningen delar sig och därefter har det samlat på sig mer och mer papper. Och läckan som visat sig i vardagsrumstaket då? Hyresvärden hade en tes om att det är ett pyttelitet hål som inte märkts av när avloppet varit fritt men att det nu när det satte igen sig sipprat ut vatten. Vi ska avvakta och se om det torkar ut, annars måste badrummet göras om. Och det var visst inte bara att göra om som jag trodde..

Bröderna som äger huset vill inte ha badrummet på övervåningen och har i sånt fall planer på att ta utrymmet i garderoben i vardagsrummet + skafferiet (buhuu) som ligger vägg i vägg och göra en liten toalett här nere. Det andra alternativet är att blåsa ut köket, bygga ut huset och göra både nytt badrum + kök. Det låter ju great men hyran lär inte förbli vad den är och en av anledningarna till att vi valde att hyra det här huset var just för att hyran är väldigt bra så nu hoppas jag nästan att vi får behålla vår snusktoa. Fläcken i taket går lätt att måla över. Det får bli som det blir helt enkelt.