/ Rod /

Hövern och veterinärbesöket

Vilka härliga timmar vi haft nere vid Hövern. När Maria och jagk om dit var Ingegerd och Anna där och lite senare kom Inger och Sara, Marias svärmor och svägerska. Två likadana konstelationer :) Svärmödrar, svägerskor och svärdöttrar. Väldigt trevligt har vi haft det!
Vi har solat och badat och haft det såå skönt. Lilla Stella plumsade i så även hon fick premiärsimma på djupt vatten och det gick galant. Hon är så jäkla söt och det kommer att komma upp foton på henne framöver när jag fått laddaren. Undrar när DHL ska behaga att leverera den till mig..



Rod är hur trött som helst nu och ligger och snarkar hehe. Bada är livet men det tar energi. Fotot är från förra sommaren när lilleplutten bara var närmare 4 månader gammal.

Veterinärbesöket i måndags gick bra men fortfarande står vi utan diagnos. Veterinären undersökte honom grundligt och när han fått sederande kunde hon känna att underkäken var mer rörlig i sidled till höger. Hon sa även att han inte kunde bita ihop maximalt så röntgen togs. De hade provocerat för att verkligen få bästa möjliga bilder så Rod var rätt mör efteråt. Röntgenbilderna visade dock inget så nu får han fortsätta med Rimadyl 10 dagar. Blir det inte bättre kommer vi bli remitterade till Strömsholm för magnetröntgen. Jag hoppas verkligen han bli bra nu men det känns skönt att det finns en plan om han inte blir bra.

När jag ändå pratar Rod så kan jag fortsätta att berätta om kursen. Vi gick en promenad hela gruppen tillsammans igenom Folkparken och ner över strömmen. Perfekt med miljöträning för här på vischan är det varken massor med folk, cyklister eller en stor ström som dånar. Det gick bra men jag var rätt slut efteråt för det är extra svårt att få Rod att gå fint i kopplet med så mycket störning. Elin hjälpte mig i alla fall väldigt mycket och gav bra tips. Toppen som vanligt!

#1 / / Marie:

Ohh sådan sööööt bild, men håller tummarna att ni slipper mgnetröntgen, vad jobbigt att inte veta vad det är, men skönt ändå att han kunde röra käken mera i sidled.. Så duktig han är, kram till Rod och matte