/ /

Ridning, regn och telefonsamtal

Då var helgen förbi. Tiden går så ruskigt fort. Emilie och jag har varit ute och ridit på förmiddagen. Solen sken så fint när vi red iväg men på väg hem öppnade himlen sig och vi blev inte lite blöta. Kallt som fan också. I övrigt var ridturen toppen. Gelly var pigg som alla andra måndagar numera. Det här är hennes årstid helt enkelt. Vi galopperade ikapp på samma ställe som förra gången och den här gången gick det ännu fortare. Dom är så laddade på hemvägen ;) Sötnosar!



Eva (min förra chef) ringde sista biten när vi skrittade av hästarna. Hon undrade om jag ville jobba extra i eftermiddag på Briva men planen var ju ridning med Karin så jag fick tyvärr tacka nej. Nu blev det ingen ridning ändå så egentligen hade jag kunnat jobba men att vara ledig är heller inte fel. Vi pratade en stund och hon frågade mig ännu en gång om jag vill komma tillbaka. Dum fråga haha. Hon sa att hon ska kämpa och göra allt i sin makt för att få mig tillbaka. Det känns underbart och jag blir så GLAD att hon verkligen vill ha mig dit igen. Även fast jag vet att jag är omtyckt av henne och alla andra gamla arbetskompisar så är det ändå en härlig känsla att få det bekräftat.

Helgen i övrigt har varit bra. Patrik 1,5 var riktigt rolig och bra. Gå och se! Gårdagen tillbringades inomhus för vädret lockade mig knappast ut genom dörren. Men en seg söndag inomhus är heller inte att förakta. Jäkligt skönt faktiskt att inte göra något alls ibland. Vi åkte inte ens och handlade som vi planerat. Det tar vi i eftermiddag istället :)