/ /

Svintabletter

Nu har jag packat det mesta eftersom jag åker till O direkt efter jobbet imorgon och stannar till söndageftermiddag/kväll. Vi tar bilen upp så jag hoppas vädret är på vår sida. Vi orkar bara inte med en kall natt på Arlanda. Sedan landar vi 3.10 när vi kommer hem och då är det skönt att slippa vänta på att tågen ska börja gå.

Just nu känner jag mig rastlös och orolig utan anledning. Efter att ha pratat med Ida är jag tvärsäker på att det är dom j*vla malariatabletterna rent utsagt. I tisdagsnatt drömde jag en HEMSK mardröm vilket var år och dar sedan jag gjorde. Nu inatt hade jag ingen ro att sova. Somnade framåt 1, 1.30 och vaknade 4.20 utan att kunna somna om. Inte likt mig som i princip aldrig har några problem att sova. Visste sen innan att malariatabletter kan ge biverkningar i form av sömnlöshet, oro och mardrömmar men eftersom jag inte reagerade på tabletterna jag åt i Costa Rica trodde jag inte jag skulle reagera på dom här men där hade jag fel. (Åt Klorokinfosfat i Costa Rica och nu Lariam). Nu ångrar jag att jag inte bad om recept på Klorokinfosfat men för säkerhets skull ska jag be en läkare på jobbet skriva ut Malaron som man väldigt sällan får några biverkningar av. Dyrare är dom men det får det vara värt. Tänk om man kunde fått recept på dom från början. Det var ju trevligt att punga ut med 230 spänn för att få drömma lite mardrömmar, inte sova och vara speedad som om man gick på något.

Mitt i allt detta elände har jag nu varit hos frissan och det blev som vanligt jättebra. Nu är håret fräscht!
#1 / / Hanna:

Usch.. med mardrömmar och att du inte kan sova. Hoppas att dom nya tabletterna blir bättre!