/ Lina /

Brödbak och veckouppdatering

En favorit på Rasmus och William får pryda dagens inlägg. Lite uppiggande i höstmörkret. Det dröjer till vi får känna på värmebölja igen.
 
Jag kom precis ur duschen och innan jag gick in där satte jag en bröddeg som nu är på jäsning. Idag provar jag ett nytt bröd och jag gör åter igen ett som görs i långpanna. Så smidigt! Alldeles strax är det färdigjäst och ska in i ugnen. Kvällens middag blir med andra ord enkel. Nybakat bröd, kvarg och ägg. Ägg, ägg, ägg, vad vore livet utan ägg!! Fullt med nyttigheter och går att göra oändligt mycket på. Topp tre på livsmedel jag inte klarar mig utan. 
 
Veckan har annars rullat på i snabbt tempo. Gym x 2, avtryck för kronan, onsdagsmys och övernattning hos Karin. Vi satt uppe till rätt sent igår och pratade. Jag var såå trött men sömntåget hann nog gå för när vi väl gått och lagt oss kunde jag inte somna. Trots få timmars sömn var det inga problem att ta sig upp imorse för morgonträning men nu däremot.. klubbad. Ser fram emot att gå och sova sen. Imorgon väntar en lång fredag på jobbet. Hade ju inte tackat nej till att sluta 12.30 varenda fredag men trots de där extra timmarna så brukar veckans sista arbetsdag ändå gå rätt fort. Ska hem och ladda kameran och förbereda inför lördag då Olivia och hennes föräldrar kommer hit för 1-årsfotografering.