/ Lina / Nära och kära /

Söndag

Världens bästa mamma 
 
Imorse ringde klockan strax efter sju. Efter att jag fixat till mig, druckit en kopp kaffe och ätit en stadig grötfrukost satte jag mig i bilen mot Linköping, redo för en dag på jouren. Mitt allra första pass där men inte det sista med facit i hand. Dagen gick undan och flöt på bra. Lite efter klockan 15 var vi färdiga så trött i huvudet åkte jag till US och hälsade på min lilla mamma som ligger inlagd för bukspottkörtelinflammation. Inget roligt tillstånd och inget roligt alls att se henne ha ont. För att se det positiva i skiten så kom det i alla fall ett par veckor innan jul så hon slipper att vara inlagd då. Det finns inget annat än att vänta ut inflammationen nu och därefter ska gallblåsan eventuellt opereras bort. En eländig höst och vinter för vår familj så nu får det vara nog med tråkigheter efter det här!
 
Nu ska vi värma på lite glögg och mysa ner oss i soffan innan det är dags att sova.