/ Lina /

Vedhuggning och besök

 
Igår ringde klockan strax innan sju och en kort stund senare satt vi i bilen till Håkan där vi under flera timmar högg upp ved. Evighetsgöra som är skittråkigt men det måste göras. Egentligen är det alldeles för sent för att hugga upp veden nu eftersom den ska hinna torka till hösten. Vi har som tur är kvar ett par kubik från förra året så den nya veden hinner förhoppningsvis torka rätt bra ändå innan vi börjar elda med den. Karin och Adis var snälla och hjälpte till ett par timmar, guld värt! 
 
På eftermiddagen kom Emilie, Rasmus och William. Eftersom Håkan har en traktor hemma i samband med vedklyvningen pasade vi på att åka dit. Rasmus är väldigt fascinerad av traktorer, lastbilar, bussar.. ja, allt möjligt som drivs med motor så han var in heaven när han fick sitta i mitt knä i traktorn och snurra på ratten. R hjälpte mig göra tacos som vi åt innan de åkte hem mot Linköping igen. En mysig eftermiddag!
 
Eftersom gårdagen var fullspäckad tog jag min löptur idag istället. Det tog verkligen emot men nu är den gjord och jag är nöjd över att jag tog mig ut. Tunga ben! Fy vilken träningsvärk jag har på baksida lår efter allt bärande på ved. Alldeles nyss planerade jag lite blommor jag köpte häromdagen och nu sitter jag här i soffan med en kopp kaffe och finn crisp och bara slappar i soffan. Jag tror jag ska förflytta mig ut för solen skiner ju!