/ Lina /

Vinterdäck

  
 
Ett par nya dubbade vinterdäck sitter nu på min lilla pärla. Skönt att slippa oroa sig över om det kommer vara halt eller inte på morgonen. Givetvis ska man ta det försiktigt oavsett sommar- eller vinterdäck men förutsättningarna att inte få sladd på bilen om det är halt minskar ju väldigt mycket. 
 
 
Innan däckbyte åkte jag som planerat till Ingelsta där jag mötte upp Emma, Tessan, Vera och Rut. Vi åt lunch på Lindahls och mycket mer än så hann jag inte med förrän det var dags att åka. Morsorna fortsatte med en shoppingrunda i affärerna som jag gärna hade hängt med på men det var väl lika bra att det ingen runda blev. Pengarna rullar så lätt iväg då...
 
Efter hemkomst har doggeliton och jag varit ute och gått 5 km så det har varit en produktiv ledig eftermiddag. Jag hade först tänkt mig en springtur men kände och känner mig inte helt i form för det. Om en stund ska jag ta bilen till Emma som bjuder på tacos. Även hon och Anna är jobbänkor ikväll så då passar vi på att ses istället för att sitta hemma i vår ensamhet. Små saker som förgyller vardagen!