/ Tandhygieniststudier /

Examen!!!


Anna, Madde, Linda, Hemad, Jag, Jessica och Johanna N

Min utbildning till tandhygienist är färdig. FÄRDIG!! Det känns helt overkligt. Tentan i äldrekursen ska förstås bli godkänd också men jag håller tummarna för att jag klarar den. Lärarna firade oss med kaffe och tårta igår eftermiddag. Vi fick tillbaka våra brev vi fick skriva till oss själva under introduktionsdagarna i augusti 2009. Just då när jag skrev det var jag väldigt tveksam till om jag skulle fullfölja utbildningen och få tillbaka det men nu står jag här. Jag kom i mål! Det var roligt att läsa vad jag skrev till mig själv hehe. Jag undrade vad fasen jag gett mig in på egentligen. Jag var tveksam över mitt yrkesval och framförallt till distansstudierna. MEN, det gick och jag har faktiskt inte upplevt distansstudierna så jobbiga ändå. Mycket beror nog på att jag haft Nina att bo hos och diciplinen att plugga hemifrån. Att vara distansstudent innebär ju faktiskt väldigt stor frihet och det är något jag kommer att sakna när jag kommer ut i arbetslivet igen.

 
Linda och Johanna N. Linda är inte den som bangar. Hon hade med sig skumpa att skåla med när seminariumet var färdigt ;)


Ranya och Rosibel, mina trogna respolare :)


Åsa, Anna och Hemad


Delar av lärarlaget på tandhygienistutbildningen vid KAU

 
Susann och Linda


Tre av lärarna; Susann, Margaretha och Lotta


Susanne, Anna-Carin och Anette

Igår firade delar av klassen med att gå ut och käka på restaurang. När vi var mätta i magen fortsatte vi till ett uteställe där vi dansade och drack drinkar natten lång. Kvällen blev sjukt lyckad och vi hade sååå roligt! Jag kommer verkligen att sakna många i klassen.

 
Redo för examensfest!!


Vi hann med en kort förfest hos Susanne. Här Susanne och Johanna N


Jag, Susanne och Linda

 
Delar av klassen och Anna-Carin till höger


Sofia, Anette, Pernilla, Anna och Johanna N




Jag och Johanna


Maten. Ingen höjdare!


Fatemeh, Susanne, Hemad och Liket


Linda och Hemad


Jag och Anna-Carin

 
Skåååål! Och Susanne, partypinglan no 1!


Grabbarna köpte skumpa som vi skålade med!


Anna-Carin, Anna-Karin och Johanna N


Patrik och Linda

Vanligtvis brukar ju studenter, avslutningar och examen vara i anslutning till sommaren där alla är barbenta och kädda i somriga klänningar och därför känns det verkligen inte som att jag tagit examen. På måndag påbörjar jag dessutom en klinisk valbar kurs så studierna är inte helt färdiga. Eftersom jag inte fått jobb skulle det varit dumt att inte läsa den för klinisk erfarenhet kan man inte få för mycket av och nu är det trots allt ett tag sedan jag hade patienter. När den kursen är avslutad kommer jag att bjuda in till examensfest här hemma då jag ska fira min tandhygienistlegitimation med nära och kära!

#1 / / Linda K:

Underbara bilder...man blir så glad av att se alla=)...en kväll att minnas på många sätt:D

#2 / / Louise:

Jag säger GRATTIS till att du nu har avklarat alla kurser hittills och snart är det sommar och så står du där med legitimation och hela kittet! Du är jätteduktig Lina och jag tvivlar inte en sekund på att du kommer bli en utmärkt tandhygienist! :) Jösses, kan inte förstå att ni snart är färdiga nu! ;)



Kram!

#3 / / Hanna:

Måste vara en underbar känsla att äntligen vara klar :) Hoppas det sista på utbildningen går bra också!

#4 / / Frida:

SUPERMEGAGRATTIS!!!!! <3 Vad fin du var / är!!

#5 / / Carro:

Grattis till examen!! :) Måste vara en härlig känsla!

Kram Carro