/ /

1:a advent


Min adventsljusstake jag gjorde häromdagen. Jag hittade inget avlångt ljusfat så tyvärr försvinner fyran men det funkar ändå. Siffrorna syns inte så tydligt på fotot men är av glitterlim. Just nu är den inte så julig men jag funderar på olika idéer för att få den mer åt det juliga hållet :-)

Så var det första advent och det är svårt att förstå i det här grådassiga vädret. Att det är julafton om 24 dagar och nyår om 31 dagar är ännu svårare att förstå. För min del blir det inget större nyårsfirande eftersom jag ska tillbringa kvällen på jobbet. Sedan börjar jag 6.45 nyårsdagen så ett glas mousserande vid tolvslaget får nog räcka. Det känns för all del inte tråkigt ändå eftersom jag ska arbeta tillsammans med en uska och syrra jag tycker jättebra om. Vi ska äta tre rätters och bara ha det mysigt trots vi är på jobbet. Oftast är det ju väldigt lite patienter på högtiderna och då kan man ta det lugnt och äta i lugn och ro.

#1 / / frillan:

SAKNAR mitt hjärta...... Gud vilken fin adventsstake du gjort, superfint

#2 / / fridaaa:

köp mossa och lägg dit, och kanske lite silvrig tråd... det gör susen, eller röda band..=)