/ Hälsa och träning / Lina / Nära och kära / Resor /

Träning, resor och lite annat..

Dagens! 
 
Lördagmorgon! Klockan är 9.20 när jag påbörjar det här inlägget och jag har redan hunnit med att träna, duscha, äta frukost och slänga in en maskin tvätt. Anna och jag håller i vår lördagstradition att morgonträna men idag blev det extra tidig träning, redan kl 7. Jag vaknar ju allt som oftast runt 6.30 på helgerna så det är bara skönt att starta dagen så även om det tar en liten stund att väcka kroppen. 
 
 
Igår var jag inne till Norrköping efter jobbet och hade en träningsdejt med Karin på R2P. Tyvärr får vi inte till träning ihop så ofta längre så när det väl blir av är det extra roligt. Igår körde vi frivändningar och stötar och trots att det var längesen har jag blivit starkare i det och det är ett betyg på att all annan träning gett resultat. Utöver det hängde och slängde vi lite i en pullup-bar och jag lyckades äntligen göra 5 pullups utan gummiband igen. Sedan jag fixade mitt nyårsmål för ett par veckor sedan har jag "bara" klarat av fyra. Vi avslutade med fem kräkiga 2 min cirklar. På fotot ovan kör Karin den sista och avslutande cirkeln, assualt bike som jag mer skulle vilja kalla hell bike. Den är hemsk. Ser inte mycket ut för världen men är Så. Jävla. Jobbig. Men lika jobbig som den är, lika härlig är känslan när det är slut. 
 
I söndags körde Anna och jag ett tungt pass och äntligen satte jag ett nytt PB i knäböj, 80 kg. Anna är grymt stark i marklyft och lyfte 82,5 kg lätt. Det är max vad jag har i vikter så nu behöver jag köpa fler viktplattor. 
 
Tove och Walter kom hit i torsdags efter jobbet. Vi gick en långpromenad, fotograferade Walter som snart blir 6 månader och när vi kom tillbaka tog vi en fika ute i solen. Så himla kul att ses!!
 
 Hur söt?
 
 
Skön promenad med Sara förra helgen. I veckan bokade vi en fjällresa med Sara och Jacob. Jag har inte åkt skidor sedan 2003 men det sitter förhoppningsvis i ryggmärgen. Innan vi åker med Sara och Jacob har jag ett par dagar på mig att övningsåka för v.3 ska hela gänget på Friska Tänder åka upp till Fridas föräldras stuga i Hundfjället. Frida är en fena på skidåkning så jag får en privat skidlärare ;-)
 
En resa till solen blir det också. 17/11 bär det iväg med Ida och vi blir med andra ord borta över min födelsedag. Helt jäkla undebart!! 
 
På svampjakt i början på veckan. Tyvärr ingen svamplycka denna gång! 
 
Ytterligare en träningsbild som avslut på detta inlägg. Frida och jag provade på nya gymmet i Söderköping förra veckan. Inom Praktikertjänst har vi ett väldigt generöst friskvårdsbidrag och jag har ännu inte utnyttjat något alls av det. Jag ska köpa ett nytt 10-kort på R2P men sen blir det nog ett kort här också. I den kyligaste vintern kan det vara skönt att veta att jag kan träna inomhus för då lockar inte garaget riktigt lika mycket.