/ Lina /

Oväntad springtur

Makalöst vackert vid kanalen förra veckan! Synd att den här färgsprakande årstiden är så kort..
 
En härlig lördag har blivit till kväll och inatt får vi en extra timmes sömn. Helt klart skönt men sen är det inte så mycket mer med det. Det här med att det ska bli mörkt en timme tidigare är jag inget fan av. När ska dom som bestämmer ändra om det där påhittet egentligen och låta det vara sommartid hela tiden istället?
 
Idag har jag haft en aktiv dag efter två dagar med lite halsont. Verkligen inte mycket men ingen idé att utmana ödet. I onsdags på min och Annas egentliga träningsdag fick jag träna själv då hon låg hemma med värsta sortens migrän. Efter passet kände jag mig lite raspig i halsen och torsdag vaknade jag tjock i halsen. Det höll i sig lite igår men idag känner jag mig tack och lov bra igen. Var rädd att det skulle resultera i en förkylning men jag verkar ha klarat mig. Hur som helst körde vi ett lite lugnare lördagspass imorse för att jobba igenom musklerna. Efter frukost åkte Olle och jag in till Ingelsta och shoppade lite nödvändigheter. Jag köpte mig ett par skidbyxor inför vår vecka i Sälen men de lär jag får användning för mer än då. 
 
När vi kom hem var vi båda lite rastlösa. Olle bestämde sig för att åka till Hövern ett varv och fiska och jag stod i valet och kvalet att följa med. Kände dock att det blåste på tok för kallt så jag klädde mig för en långpromenad i stället. När jag väl kom ut ville benen springa och det slutade med att jag sprang 7 km. Sju jäkla kilometer utan sällskap!! Ingen Emma som kunde peppa när det bitvis kändes tungt. NÖJD! 
 
 
När jag kom hem gjorde jag en kladdkaka att mumsa på till ikväll. Det var så himla länge sedan jag bakade det så det ser jag fram emot efter middagen!! 
 
 
 
Nedan följer ytterligare lite foton från senaste veckan. 
 
Utelunch hos familjen Åklint i lördags. Svea smilade upp sig rejält ;-) Gullunge!
 
 
En av många promenader med Rod!
Goshund!
 
 Brödbak i söndags! 
 
Duschen nästa, därefter lördagsmiddag och kladdkaka till Så mycket bättre.