/ Hälsa och träning / Lina /

Idiotpass och vackra höstdagar

Härliga lördag! Anna och jag startade den i vanlig ordning med ett träningspass. För det mesta kör vi någon form av helkroppspass men Anna är lite förkyld så idag körde vi istället ett renodlat överkroppspass som inte blir så flåsigt. Jag fick min beskärda del av helkropp igår så det passade rätt bra. I vanlig ordning hittade jag ett pass hos en jag följer på instagram som jag bara var tvungen att testa. Jag fick hit Emma och tur var väl det för att genomföra det själv hade varit extremt tufft. 100 burpees i ett svep var en ny upplevelse men det gick och resten gick också. Antalet repetitioner blev hela tiden mindre för varje övning men varje övning var tvungen att slutföras innan vi fick gå vidare till nästa. Jag hade 25 kg på skivstången och det räckte gott och väl. Ibland undrar jag varför jag utsätter mig själv för sådana idiotpass men det är lyckoruset efteråt som driver mig. 
 
 
I söndags sprang Emma och jag en långsväng som planerat. Jag som trodde jag skulle vara helt slut i benen efter lördagens pass fick fel. Benen rullade på och allt bara flöt. När vi närmade oss hemma och Runkeepern stod på ca 7,5 km kände vi att vi hade mer att ge. Benen fick fortsätta rulla och det slutade med att vi sprang 10 km. Vädret var helt underbart och det var mest troligt den sista rundan i linne för i år. 
 
 
Den där härliga känslan jag hade efter rundan gick dock snart över. När jag kom hem blev jag sugen på att göra kikärtsbiffar så fram med stavmixern och mixa dom. När jag gjort det var det lite kvar som fastnat i själva mixern så jag tog mitt finger och skulle gröpa ur det sista. Big mistake! Jag tar alltid annars bort själva mixerhuvudet från "kroppen" innan jag gör det men klantigt nog missade jag att göra det denna gång och när jag väl gröpte ur den råkade jag trycka på knappen och vips så hade jag ett x antal särsår runtom fingret. Varning för inte så trevlig bild..
 
 
 
I måndags när oktober bjöd på sol och närmare 16 grader fotograferade jag Nova och Julia och fotona blev helt fantastiska. Två bedårande ungar i magiskt höstljus liksom. Kan inte bli bättre. Foton kommer upp här vartefter. Är så glad att vi fick till de här fotona. Vi hade planerat dom till helgen innan men då var det stormvindar och så jäkla kallt så då fanns det inte på världskartan att fota barnen i bara klänning och kofta. 
 
 
Veckan har som sagt bjudit på fina höstdagar och här är ett gäng foton från när Rod och jag gick promenad i torsdags. Jag vill bara stanna tiden och låta det vara så här färgsprakande ute. När sommaren börjar lida mot sitt slut har jag svårt att välkomna hösten men när den väl är här så älskar jag den. Det är väl övergången mellan höst och vinter som egentligen är den mest trista tiden då det mest bara är grått och brunt ute. Tur att den tiden i år förgylls med en resa till Gran Canaria. Inte ens en månad kvar nu! 
 
 
Om en liten stund ska jag sätta mig i bilen och möta upp Adis brors familj för en familjefotografering. Sista chansen nu innan löven faller!