/ Hälsa och träning / Lina /

Fullspäckad vecka

 
Redan oktober och nu är det höst på riktigt. Löven har börjat skifta i färg och börjat falla av träden. Fotosuget just nu är enormt för när solen är framme blir det så vackert ljus på eftermiddagen. I torsdags fotograferade jag Irma och Vidar igen. Lite av en revansch både för mig och Vidar. I somras var han inte alls på humör men den här gången var han det motsatta. Om en stund ska jag till Viby och fotografera Anna, Peppe, Nova och Julia men mest foton blir det nog på de två sistnämnda. 
 
 
Veckan som gått har varit bra. Full rulle varenda dag efter jobbet. Träning med Anna måndag och onsdag, gruppträningspass tisdag och i torsdags blev det en löprunda med Emma. I fredags behövde kroppen med andra ord vila och det fick den göra genom att städa huset och bilen indvändigt. Idag gjorde jag även bilen ren utvändigt och OM den är ren nu. Det var längesen den såg ut så här både! Imorse innan biltvätt var Anna här och tränade. 7.30 möttes vi i garaget. Endast 5 grader ute men vi fick snabbt upp kroppstemperaturen. Olle och hon gjorde upp i att stå på huvudet därefter. Han slog ju mig med hästlängder i somras men nu åkte han på däng för det där var Anna grym på.
 
 
Igår vaknade jag strax innan kl 6 och när klockan var 6.40 var Rod och jag ute på morgonpromenad. Tillsammans med träning är det bästa starten på en helgmorgon. Jag älskar att få komma in och äta en god frukost därefter. Idag hade Olle till och med slagit på stort och bakat bröd under tiden vi tränade. Hur som helst så fortsatte jag gårdagen med att åka in till stan och köpa lite nya krukor, växter och jord och pysslade med att plantera om växter och ändra om i fönstrena här hemma. Gjorde även en liten grupp ute så det ser lite mer välkomnande och trevligt ut vid entrén. Till eftermiddagen åkte vi på kalas och firade Astrid och Alma och väl hemma därifrån kom Karin hit och gick en promenad innan hon åkte till stan igen. 
 
Jag valde mellan dessa två till vardagsrummet och valet föll till sist på den vänstra efter att jag ringt mitt bästa smakråd - Emilie. Förra veckan panikringde jag henne när jag stod i provhyttan på Gina Tricot med beslutsångest. För övrigt så är krukor så jäkla dyrt överlag men Bauhaus hade mer humana priser, 79,90 kr styck för krukorna ovan. 
 
Nej, nu måste jag byta om till lite varmare kläder och dra iväg för att fota. Solen gömmer sig just nu men det blåser halv storm så jag hoppas molnen snabbt drar iväg så vi får lite härligt höstsol.