/ Hälsa och träning / Lina / Nära och kära /

10 år!

 
10 år i kärlekens berg och dalbana. Så länge har vi hängt ihop nu. Rätt stort ändå! Vår 10-årsdag firade vi på varsitt håll eftersom jag och kollegorna åt middag hos Rolf i torsdags. Igår gjorde vi däremot en tre-rätters och drack bubbel och rödvin som vi avrundade med soffmys. Ett firande i vår smak! 
 
Räkcocktail till förrätt, hjortfilé med hasselbackspotatis och rödvinssås till huvudrätt och hemgjord glass till efterrätt. 
 
 
Hos Rolf hade vi en väldigt trevlig och framförallt rolig kväll. Frida och jag visste ju egentligen ingenting alls om våra blivande kollegor när Frida tog över kliniken men snart har vi jobbat ihop i ett år och vi är alla överens om att det inte kunde blivit bättre. Jag har aldrig haft så roligt på jobbet som jag har nu och även om jag alltid trivts på alla mina tidigare arbetsplatser så är det här något helt annat. Det beror nog mycket på att vi är så få och att vi är som en liten familj. 
 
 
Innan firarmiddag igår var jag in till R2P och tränade med Karin och Filip. Vi började med ett komplex med frivändningar och avslutade med ett teampass där vi jobbade oss igenom samtliga övningar ovan i en pyramid. Min min ovan visar precis hur det känns att köra assult bike. Kräkvarning men lika vidrigt som passet var, lika underbar var känslan efteråt. Träning i ett nötskal. Imorse fortsatte jag på teamkänslan och satte ihop ett pass till mig och Anna som vi jobbade oss igenom tillsammans. 100 knäböj, 100 pushpress, 100 boxhopp, 100 armhävningar, 100 KB-sving, 100 slamball och 100 TRX-drag mage.
 
 
Efter morgonträning och frukost åkte vi till Hövern där vi var hela dagen med Jocke, Emma och Heidi. Fiskarna var på hugget och det nappade nog i snitt var 10:e minut. I alla fall för de andra. Min fiskelycka var inte riktit lika stor men en gädda och en abborre lyckades jag få på sista stället innan vi åkte hem. Heidi fick en riktigt stor abborre på 930 gram. Imponerande! Vi grillade hamburgare till lunch och till middag gjorde Olle en fisksoppa på en del av dagens fångst. Riktigt gott! 
 
 
 
Tidigare i veckan var jag hos Sandi och fixade håret. Det känns som jag nyss var där men det var i slutet på min semester i början på augusti. Vad hände med sommaren!? Vips var den förbi men snart får jag känna på lite sommar igen. Inte ens två veckor kvar nu till det när iväg till Gran Canaria. 
 
 
Avrundar inlägget med den här goa bilden på Anna och Astrid. Astrid hängde med Anna på mitt pass i tisdags och hon tyckte att det var så roligt. 
 
Sovdags nu! Imorgon väntar ett löppass med Emma, annars är söndagen oplanerad. Skönt!
#1 / / Frida N:

Blir varm i hjärtat av att läsa orden du skriver om arbetsplatsen 😍 Och om ert 10-årsjubileum såklart 👍😘