/ Hälsa och träning / Lina / Nära och kära /

Veckorna som varit

 
Två veckor sedan senaste uppdatering. Fortsatt glest mellan uppdateringarna med andra ord och det har hänt lite smått och gott veckorna som varit. Den här dagen började vi tidigt med att åka till i Linköping där Olle gjorde uppkörning för utökat B-kort så att han får dra båten på nya båtvagnen med sin bil. Under tiden passade jag på att hänga hos Emilie & Co där det mest blev studsmattehoppning och tillbaka kom en glad sambo som fixat uppkörningen galant. När vi kom hem igen fixade vi i trädgården och efter det körde jag ett träningspass som nu ett par timmar senare gör sig påmint i benen.
 
 
Fyra varv av: 
- 10+10 bulgariska utfall
- 10 armhävningar
- 10+10 utfall bakåt
- 10 pullups
- 10 thrusters
 
 
Förra veckan avslutade vi vår arbetsvecka med två dagars kurs i Sthlm. Kursen var i det stora hela väldigt givande och i oktober åker vi upp igen på del två. Det är alltid roligt att komma iväg och ses utanför jobbet och särskilt med tanke på att vi har så otroligt roligt tillsammans. Jag vet inte när jag skrattade så mycket senast som under de här två dagarna. Det känns som vi jobbat tillsammans i flera år fast det i själva verket bara är fyra månader. 
 
Hotellfrukost, alltid lika gott!
 
 
Förra helgen fick vi äntligen lite sommarvärme! På lördagen packade vi därför med oss lunc och åkte till Hövern ett par timmar. Jag hoppade i plurret men där i var det inte alls samma sommarvärme. Cirkus 12 grader i vattnet gjorde knappast att jag låg i en längre stund men i var jag och det är alltid lika skönt efteråt. 
 
Hoppas på många sådana här kvällar i sommar. 
 
 
I söndags var det inte lika soligt men fortfarande varmt i luften. Karin och jag flyttade ut skivstången och körde första passet ute för i år. Eller ute har jag ju tränat hela vintern i garaget så snarare premiär för träning under bar himmel. Det lär nog bli många under-bar-himmel-pass i sommar för de varma dagarna blir det olidligt varmt i garaget. 
 
Nu ska jag se färdigt sista bidragen i Eurovision innan en god natts sömn väntar. Röstningen orkar jag inte sitta uppe och se. Olles betyg på Eurovision var att somna på soffan hehe. Inte hans favoritprogram direkt. Egentligen inte mitt heller men ändå måste jag se det varje år.