/ Lina /

Långledigt

 
Klockan 10 slog jag mig ner i soffan då och jag hade jag redan hunnit med att gå 5,5 km med Anna och Rod, dammsuga och skura golvet, tvätta och äta frukost. En ledig morgon helt i min smak. Att börja en ledighet med ett nystädat hem är lite av ett måste för mig. Olle jobbar idag för att istället vara ledig imorgon. Han började omänskligt tidigit imorse så han kommer hemåt redan vid lunch och då blir det en tur ner till Hövern ett par timmar. Till kvällen ska jag ta med mig kameran och åka och fotografera Olles faster och hennes häst. 
 
Den korta arbetsveckan har såklart sprungit iväg. I måndags efter jobbet träffade jag ett par vänner. Vi åt sushi och spelade Speak Out. Så vansinnigt roligt. Ett säkert kort att plocka fram om man vill skratta! Maria hade gjort en otroligt god rabarberkladdkaka. Gott med det syrliga mot det söta! 
 
 
I tisdags hade jag gruppträningspass som vanligt. Nästsista för terminen och vi var utomhus i det vackra vädret. Så himla mycket mer inspirerande än att gå in i en gammal sunkig gympasal. Det blev ett riktigt tufft pass men det ska det väl också vara när vi är i slutet av terminen. Igår åkte Frida och jag till SOK-stugan efter jobbet och drog av ett cirkelpass innan vi tog ledigt. På vägen dit svängde vi förbi Ica där jag hämtade ut godingarna ovan. Materiell kärlek. Den mänskliga kärleken undrade om det verkligen var nödvändigt med ytterligare ett par nya träningsskor hehe. Såklart det var och det var verkligen sista chansen på dessa skor. Jag har spanat in dom länge på Sportamore och nu när de var nedsatta och bara fanns kvar i ett exemplar i min storlek var jag tvungen att slå till. Tur var det för nu är de borta från hemsidan. 
 
Gräsklippning nästa!