/ Hälsa och träning / Lina /

Vårens första mil och intervallpass

 
Jag är ganska nyligen hemkommen från en söndagsrunda med Emma. Ambitionen var att springa en runda som är nästan 8 km men det kändes så bra att vi fortsatte rundan ytterligare till Runkeepern stannade på 10 km. Så gött! Och dessutom premiär för linne. Jag trodde inte det skulle gå så lätt som det gjorde för igår mötte jag upp Frida i Sörping och körde ett kombinerat intervall och styrkepass. Jag satte ihop det lite fort och den där slutövningen jag hade lagt in insåg vi snabbt att vi kunde skippa. Passet gav riktigt mycket flås och mjölksyra och rekommenderas till den som verkligen vill ta ut sig.
 
Även om man kan tro't så hade vi inte bestämt outfit innan :P
 
Passets upplägg:
 
1. Löpning 220 m + knäböj
2. Löpning + armhävningar
3. Löpning + höftlyft
4. Löpning + utfallsgång
5. Löpning + plankan
 
Kör löpningen och styrkeövningen växelvis. Medan den ena löper utför den andra övningen osv. Gör alla 5 block utan paus, dricka vatten och andas ut en liten stund, upprepa 4 ggr. Med andra ord resulterade passet i 4,5 km löpning i lite högre tempo. Det går ju att korta löpsträckan om det är så och eftersom passet inte kräver några redskap kan det enkelt göras nästan vart som helst. Det kommer vi garanterat göra igen! 
 
Till kvällen gjorde jag våfflor till middag och med min tidiga morgon så knoppade vi ganska tidigt. Passade bra när klockan skulle dras fram en timme. I förmiddags var vi inne till stan och gjorde några ärenden och när vi kom hem tog Olle och Rod båten till Hövern för fiske och jag satte mig i lä och njöt av solen en stund. Dom var även och fiskade igår och jag som först tänkte åka ner ändrade mig snabbt när jag pratade med Olle som sa att det blåste så båten drev trots att han ankrat. Så synd att det ska blåsa så mycket!
 
Nu ska jag hoppa in i duschen och fixa middag. Insåg precis att klockan nästan är sju men det är ju så ljust ute!