/ Lina /

Rod 7 år

 
Från sköna vårdagar till regn och rusk. Fy vilket väder den här eftermiddagen bjussat på. Karin och jag hade planerat att springa men då vi båda känner oss lite slitna fick det bli långpromenad istället och det blev en blöt sådan. Jag var frusen ända in i märgen när jag kom tillbaka så jag gjorde mig en stor kopp värmande te. I måndags gick Rod och jag samma långsväng och då hade jag bara en tunn långärmad på mig. Kontraster om något. Det var verkligen inte aktuellt idag. I måndags fyllde den lilla fyrbenta 7 år så efter promenaden blev det favoriten - vispad grädde. Det känns helt ofattbart att Rod det redan gått så många år sedan han kom men förhoppningsvis har han minst 7-8 år kvar om han får vara frisk. Den dagen.. fy fan! 
 
Veckan har annars rullat på och sliten var det ja. Högintensivt pass i tisdag och tungt igår. Körde tunga mark för första gången på många veckor bara för att ryggen var så stel och jisses vilken galen träningsvärk jag har idag. Det kändes dock som jag tappat all styrka i marklyften vilket jag vet att jag egentligen inte har men det är så hjärnan fungerar. Skitfinger som hindrar mig att göra vissa grejer. Inte är det vidare bättre heller trots att jag ätit Diclofenac i snart tre veckor. Jag har svårt att tro att det ska vara bra när kuren är slut så det mest troliga blir väl kortisoninjektion för att få bukt med inflammationen. 
 
Dags att fixa lite middag och dra igång sista avsnittet av Innan vi dör på SVTPlay. En av de bästa serierna jag sett!