/ Hälsa och träning / Lina /

Mitten av juni

Härlig kvällspromenad med Anna igår
 
Halva juni har passerat och nästa vecka är det redan midsommar. Jag har knappa tre veckor kvar att arbeta innan fyra veckors semester stundar. Nästa vecka blir det kortvecka med patienter för på torsdag ska vi ägna förmiddagen åt möte och sedan slutar vi till lunch. Den lyxen har jag aldrig haft i mina tidigare jobb.
 
Idag slutade Frida och jag vid kl 13 som vanligt och efter jobbet drog vi upp till SOK-stugan och inledde helgen med ett träningspass. Jag hade med mig min kettlebell och slamball och vi jobbade igenom tre cirklar som fick svetten att spruta. Först tre varv av en 40/20 (aktiv 40 sek, vila 20 sek) cirkel med 5 övningar, därefter två olika 6 minuters cirklar med tre övningar på varje. Har helt snöat in på de där 6 minutarna efter att Karin och jag körde det i lördags. Sjukt jobbigt men tidseffektivt. På den ena körde vi slamball, russian twist och mountainclimbers och på den andra KB-sving, goblesquats och löpning ca 50 meter. 
 
Nedan är lite foton från veckan;
 
Träning med Kakan i onsdags. Marklyft, splitböj och två 6-minuterscirklar. Den ena frivändningar, pushpressar och rodd. Den andra slamball, russian twist och planka med viktförflyttning. 
 
 
 
AW på en annan privat klinik i Norrköping igår. Så mycket god mat och förutom det bjöds det på mängder med sötsaker. Tandvårdsfolk ;-) 
 
 Energipåfyllning fter träning och handling idag för att inte hungra ihjäl innan jag kom hem. SÅ otroligt god! 
 
 Gårdagens fångst av Olle fick bli dagens middag. Supergott! 
 
Lite smått och gott från veckan och nu blir det svenska jjordgubbar och glass som kvällsgott!