/ Lina /

Influensa och lunginflammation

 
Och så var 2017 års sista dag kommen och jag hälsar den välkommen från sjuksoffan. Jag är långt ifrån frisk men så mycket bättre än vad jag var för ett par dagar sedan. I fredags ringde jag till Vårdcentralen efter att Emma näst intill tvingat mig. Och tur var det! Jag tänkte att det "bara" var influensa som snart går över, hon tyckte det lät precis som hennes kollega som gick med samma symptom där det visade sig vara lunginflammation. Och ja, Emma hade rätt. Mycket riktigt har jag lyckats dra på mig det också. Influensa + lunginflammation är ingen kombo att rekommendera. Idag är första feberfria dagen sedan i tisdags. Tempen är förhöjd men ingen feber så nu har penicillinet börjat göra sin verkan. Rosslig, hostig, tungandad, ont i lungorna, genomförkyld och ont i bihålorna men bara det att slippa febern gör tillvaron så mycket lättare att hantera och nu känner jag att det har vänt! 
 
Trots mitt tillstånd är vi välkomna bort till Jacob och Sara och firar in nya året som planerat. Om jag orkar hålla i ända till tolvslaget återstår att se men bara det att komma utanför husets väggar ska bli såå skönt. Det finns ju en soffa även hos dom att vila på. 
 
2018 lär starta lite segt men sen ser jag fram emot ett förhoppningsvis FRISKT år! 
 
GOTT NYTT ÅR!!