/ Resor /

Ännu en fantastisk resa..

 
.. med mina lika fantastiska Ida. Snart firar vi 20 års vänskap och det trodde vi nog inte när vi såg varandra första dagen i 7:an. Våra kassa mattetest placerade oss i samma mattegrupp och där började en vänskap som kommer att vara förevig. Vi hade givetvis en underbar vecka på Gran Canaria och att fira födelsedag där kan jag gärna göra igen. Lite härligare med ljus och värme än grått och ruggigt som det vanligtvis är.  
 
Nedan följer ett par kollage med foton från vår vecka.
 
Varje morgon gick och sprang om vartannat en 8 km lång promenad med vyer som dessa. Sanddynorna är så vackra och det är som en liten öken. Några morgnar hann vi ner till havet så vi fick se solen gå upp. 
 
 Soluppgång x flera och längst upp till höger solnedgång.
 
Att få sätta sig här och njuta av en frukostbuffé med allt man kan tänka sig efter vår morgontur - oslagbart. 
 
Hotellområdet var jättemysigt och hit kan jag verkligen tänka mig att åka igen. Två stora poolområden med gott om solstolar. Ingen solstolshets på morgonen där solstolarna blir paxade redan innan solen gått upp. Lägenheten hade två våningar med kök på nedre våningen och sovrum, badrum och en liten balkong på övre våningen.
 
Lite blandade foton. 1. Ida tar det här med solkräm på allvar :P 2. Ett par träningspass blev det under veckan och jag saknar redan att få träna i bara shorts och linne. 3. Hotellområdet. 4. Ännu en soluppgång. 
 
 På min födelsedag blev jag uppvaktad med sång och kaffe på sängen av Ida och ett kort på två "parhästar" för det var precis vad vår mattelärare kallade oss hehe. Efter vår dagliga morgontur kunde vi i vanlig ordning njuta av frukost i den sköna morgonsolen.
 
Ganska otippat att mamma och pappa skulle vara med på bild på den här resan. Ni kan ana min reaktion när jag helt plötsligt hör ett par röster jag känner igen sjunga "Ja må hon leva" och där dyker mamma och pappa upp bakom en buske. Grundlurad om något. Jag anade verkligen ingenting trots att jag nu i efterhand förstår mammas luskande haha. Mamma och pappa kom ner på eftermiddagen dagen innan vi skulle åka hem så dom hade i princip bara kastat in sina väskor på sitt hotellrum och tagit en taxi till vårt hotell direkt. Mamma ringde innan och drog en nödlögn för att försäkra sig om att vi var vid poolen hehe. Jag blev verkligen SÅ glad! En riktigt rolig överraskning!! 

(null) 
Härliga dagar vid poolen! 
 
Det här kollaget får avrunda den här resan. Ida och jag! Vi är bäst på att vara vänner och på att resa tillsammans.