/ Hälsa och träning /

Hemmapass i höstrusk

Pang så kom hösten. Från sommarvarma, soliga dagar till regn och höstvindar. Jag känner alltid ett visst vemod inför hösten men med tanke på hur fint september varit så välkomnar jag hösten med öppna armar. Om ett par månader kommer jag att vara mer än less på mörkret men det här att tända ljus, krypa upp i soffan under en filt och mysa framför tvn är bland det bästa som finns med den här tiden på året. 
 
I morse hade jag ställt klockan tidigt med ambitionen att träna innan jobbet. Jag råkade dessvärre snooza alldeles för länge och till sist var det för sent att hinna åka in. Istället drog jag av ett pass när jag kom hem för att åka till gymmet kl 17 en vardag är inte min melodi. Tunga böj och marklyft är det som jag inte kan utföra hemma, annars går det att göra mycket med två hantelset, en budgetskivstång på ca 8 kg, kettlebells, gummiband och balkar att hänga i. Skivstången kan ta ganska mycket vikt men är såå jobbig att ändra vikter på då den har mutterlås så jag drar mig för att använda den. 
 
 
Dagens pass:
 
Overhead-squats ca 20 kg 4x8
Upphöjda splitböj ca 20 kg 5x5
Raka marklyft med hantlar 13,5 kg styck 4x8
Vändningar och pushpressar med KB 12 kg 5x5
 
Avslutande cirkel utan vila med sjunkande antal reps 10, 8, 6, 4, 2
Thrusters ca 20 kg
Hängande benlyft
KB-sving 12 kg
 
 
Det blev ett bra pass med en smärtsam avslutning. Alltså DEN mjölksyran jag fick i underarmarna av cirkeln. Vansinnig! Sista varven kunde jag knappt hänga i balken. Mina armar var redan onda från träningsvärken jag fick av jumping pullupsen vi gjorde i söndags så det gjorde inte saken bättre. Jag har knappt kunnat räta ut armarna och jag vet inte sist jag hade sådan ihärdig träningsvärk. 
 
Nu är det dags att se Riktiga karlar. Så jäkla roligt program!