/ Lina / Mat och bak /

Kanelbullens dag

 
Lagom till Kanelbullens dag satte jag en bulldeg utan en tanke att just den här dagen stundade ett par dagar efter bullbaket. Idag åkte såklart en påse bullar fram från frysen och samtliga bullar har Olle, Karin och jag hjälpts åt att äta upp. Inte alls svårt. Jag provade att göra bullar från ett, för mig, nytt recept och det var så mycket enklare än att göra på vanligt vis. Jag var lite skeptisk först eftersom att mjölken inte skulle värmas och jästen lösas upp i den men bulldegen jäste fint och bullarna blev jättegoda. Jag dubblerade dock fyllningen. Mycket smör ska´re va! HÄR finns receptet. 
 
Efter dagens arbete till 12.30 promenerade jag bort till gymmet och körde ett superset-pass innan jag åkte hemåt. Det kändes i kroppen att jag tränade tungt i söndags och en ganska jobbig cirkel igår på mitt egna grupp-pass för jag var så himla seg i många av övningarna. Ingen explosivitet alls men jag genomförde det i alla fall. Alla pass kan inte kännas perfekta och nu har jag en vilodag framför mig imorgon som kroppen mer än väl behöver. 
 
Dags att förbereda middagen som idag blir helstekt kyckling i ugn.