/ Lina /

Ledig fredag

Otroligt vacker morgon
 
Om en stund ska jag åka in till stan men vad som väntar där vet jag inte riktigt mer än att jag ska tillbringa kvällen med mina arbetskompisar. Det blir en kombinerad avtackning och 30-årsfirande. Egentligen skulle jag jobbat till 16.30 idag men när jag fick reda på att kvällens aktivitet skulle ske idag tog jag ledigt. Imorgon kommer släkten på födelsedagsbrunch och det har blivit väl tajt att hinna förbereda för det i morgon förmiddag. Jag har bakat diverse bröd och bakverk under dagen och Olle ska fixa lite när jag är borta. Resten får förberedas imorgon innan gästerna kommer. Huset har även städats och lite julgrejer har åkt fram. Det är inte klokt att det är första advent på söndag!
 
Annars har första dagarna som 30 inte varit de bästa i mitt liv. I onsdags hade jag sådan jävlig magkatarr att jag fick åka hem från jobbet under eftermiddagen. Två glas rödvin och jag är körd. Lite fet mat och bakverk på det också men det var ju gott medan det varade. Nu kör jag en kur med Omeprazol och om det var lite bättre igår är det mycket bättre idag. Halleluja. Förutom magkatarr har ryggen varit helt kajko. Muskelvärk i bröstryggen och en svaghet i ländryggen med strålande smärta i benet. Det har förmodligen med en viss period i månaden att göra och även om jag vet att det blir bättre snart är det sjukt frusterande.
 
Nu ska jag ta och fixa till mig!