/ Lina / Nära och kära /

Avtackning och 30-årsfirande

Nästan alla Sparvar samlade
 
Det har varit en händelserik helg. I fredagskväll landade vi på Östgöta Kök där jag och tre andra arbetskompisar skulle firas/avtackas pga flytt till annan stad, byte av jobb och pension. Vi fick själva vara med och laga vår 3-rättersmiddag tillsammans med kockarna. Jättekul att få kliva in i ett storkök och få arbeta med fina råvaror. Vi fyra gjorde förrätten och två andra arbetslag fixade huvudrätt och efterrätt.
 
1. Vi fyra som avtackades 2. Nahida, Helen och jag 3. Paula och Kasia 3. Helen in action
 
1. Jag gjorde majonäs 2. Nahida 3. Lisa lägger upp förrätten 4. Lena och Ann åkte på att skala potatis
 
Alla rätter som smakade underbart gott!
 
 Jag fick ljustråget ovan i present. Ljusstumparna är i magnet och går att flytta runt hur man vill. Jag fick ytterligare två stumpar men nu passade det perfekt med fyra stycken till advent. Älskar den! Tove känner mig ;-) 
 
Idag är jag förlamande trött efter helgens upptåg. Karin och jag ska in till stan och träna lite senare. Vi hade först tänkt åka efter frukost men jag trodde knappt jag skulle ta mig ur sängen så det var ett bra förslag från Kakan att åka efter lunch. Igår hade jag släkten här på brunch men det tar vi i ett annat inlägg. En fin födelsedagsvecka jag sett fram emot har nått sitt slut och det är både en känsla av lättnad och tomhet.