/ Lina /

Lördag

Hawaii igår
 
Sitter och dricker en kopp kaffe och njuter av ett renstädat hem. Ro i kroppen. Jag kommer nog aldrig förstå hur skitigt det kan bli på bara en vecka trots att jag drar ett varv med dammsugaren någon gång emellan men en hund + skitväder gör sitt. Ingen rolig kombo och särskilt inte för mig som det kryper i kroppen på när det inte är renstädat. Jag kan bara inte bortse från när golvet är skitigt, dammet växer i lager och det ligger saker överallt. Det behöver inte vara kliniskt rent (vilket iofs absolut inte går när det bor en hund i huset) men hyffsat städade ytor och golv vill jag ha. Ikväll kan vi dessutom krypa ner i renbäddat. Bästa känslan! 
 
Från vårt explosiva pass i söndags
 
Veckan har gått undan och förutom jobb så har lite träning och shopping hunnits med. I torsdags superset med Karin, igår en sväng i lite affärer efter jobbet. Det händer inte var dag direkt. Jag fick med mig några linnen, ett par shorts, en tunn kofta och ett par nya solbrillor. När jag kom hem tog Karin och jag en promenad och det var en välbehövlig sådan. Höll på att gå upp i atomer när jag skulle starta den fulla diskmaskinen som inte ville starta. Den krånglar och hakar upp sig ibland och går då inte att köra så det är dags att köpa en ny, pålitlig en! Regnet hängde i luften under promenaden men vi klarade oss hela vägen och när jag kom hem hade Olle diskat upp allt. Ibland älskar jag honom lite extra och ibland är det de små sakerna som gör det. 
 
Nu ska jag klä mig för en långpromenad med Rod. Skönt promenadväder även idag!