/ Lina /

Tisdag

 
Tisdag. Jag var uppe med tuppen och tränade. Tuppen bokstavligt talat med tanke på att den väcker mig tidigt nästan varenda morgon. Runt 03.30-04.00 är standard. Är så innerligt trött på det. Jag känner att det egentligen är fel av mig att gnälla när jag inte gör något åt det men vad kan jag göra? Be grannarna göra sig av med tupparna känns ju inte riktigt som ett alternativ men att be dom ljudisolera hönshuset och mörklägga det ordentligt kanske vore något. Jag är HELT ok med att bli väckt från 06.00 men att få sömnen hackad från kl 03.30 flera gånger i veckan är ingen höjdare. Jag försöker intala mig att jag ska vänja mig vid galandet men just nu har jag svårt att tro det..
 
Hur som haver. Träningspasset gick bra och det gjorde även min halva arbetsdag. Tove, Frida och jag tog efter jobbet en spontan lunchdejt på Brödernas Café då vi alla slutade tidigt idag. Så snart jag kom hem tog Karin, Rod och jag en promenad med ett badstopp vid Hawaii. Vi blev kvar där en stund och njöt av lugnet innan vi vandrade vidare hemåt igen.
 
En fin ledig tisdageftermiddag som nu avslutas med soffhäng.