/ Nära och kära / Resor /

Västkusten i Instagrambilder

Fiske första kvällen. Olle fick massor med makrill och ett par öringar under veckan. 
 
Hemma efter en fantastisk Västkusten med min älskade familj. Vi kom iväg skapligt tidigt imorse och var hemma strax efter lunchtid. Vi var inne på lite ärenden till stan och när Olle drog iväg på gåsjakt tidigare ikväll tog jag med mig Rod på en långpromenad. Underbart att vara hemma hos vår lilla pälsboll igen. 
 
Veckan har som sagt varit fantastiskt och sammanfattningsvis har vi solat, badat, fiskat, ätit gott, shoppat, slappat och bara umgåtts. Nedan följer ett gäng foton från Instagram.
 
Taggade för avresa mot Västkusten förra lördagen. Älskade Rasmus som verkligen blivit så stor fast att han fortfarande är liten. En omtänksam och mjuk kille med ett väldigt stort hjärta. 
 Premiärdopp första kvällen med två lyckliga killar. 
Fiske, sol och bad en av dagarna. Vi hade flera badplatser i vår närhet och denna var den bästa. Så klart och fint vatten. Och väldigt salt. Lite märklig känsla att bada i när vi är vana vid Östersjöns bräckta vatten. Vi såg både krabbor, sjöstjärnor och maneter och Rasmus och William tyckte det var väldigt spännande. 
Svensk sommar när den är som bäst! Vi hade verkligen tur med vädret.
Liseberg! Linus och jag inledde besöket med två åk i Mechanica innan det blev lååång kö. Grymt rolig!!
Ännu mera Liseberg. Om Mechanica var rolig så var Helix rolig x 10 och SÅ sjukt härlig med alla sina loopar, 360 och allt var det är. Tyvärr var det galet mycket folk och därmed extremt långa köer så det blev bara ett åk. Det förtog lite av Lisebergsbesöket men både Rasmus och William skötte sig ändå utmärkt. Gnällde inte en enda gång trots långa kötider även till barnattraktionerna. På fotona ovan köade vi till Rabalder, lilla berg och dalbanan, och där stod vi i 45 minuter. Aldrig mer Liseberg i högsäsong. Jag spelade på ett chokladhjul och lyckades ro hem stjärnvinsten.
 Vår älskade lilla charmör William (med tofflorna på fel fot). En riktigt liten skön lirare som älskar att sjunga, dansa och uppträda och helst till Markus&Martinus. Blev flertalet shower under veckan och ni ser ju inlevelsen haha. 
Sötast i världen! Vi hade ett stort terassdäck där R oxh W kunde åka fram och tillbaka med sina sparkcyklar.
 Eftermiddagsbad! 
 Ännu mera sol och bad!
Sista heldagen! Vädret var lite mulet så Emilie och jag tog en spontan tripp till Ullared. Mitt billigaste besök där ever, 379 kr gjorde jag av med. Kanal 5 var där och spelade in till Ullaredsprogrammet och när jag stod och väntade på Emilie när hon provade en kofta fick jag helt plötsligt en kamera upptryckt i nyllet haha. Ingen fråga om jag ville vara med men det var ju bara att svara på frågorna och se glad ut. Emilie köpte regnställ som skulle föreställa brandmanskläder till R och W och dessa skulle de såklart ha på sig resten av dagen trots bristen på regn. Vi var iväg och fiskade en sväng när vi kom hem och Olle lyckades kroka en flundra i ryggen. 
 
Det var lite från vår vecka som gått alldeles för fort. Vart det bär av nästa år har vi ännu inte bestämt men vi kan helt klart tänka oss Västkusten igen. Det hade både bra bad och fiske vilket är det som är viktigast. Olyckligtvis avslutade jag vistelesen med att frakturera en fyllning så på måndag får jag besöka jobbet trots semester. Imorgon ska det bli finväder här hemma så då blir det givetvis en tur ut med båten. Det känns riktigt gött att jag har tre veckor kvar att njuta av lediga dagar!