/ Lina / Mat och bak /

Ugnsbakad gröt

Jag är inne i en grötperiod när det gäller frukost och idag provade jag att göra ugnsbakad gröt. Så himla gott! Full med nyttiga näringsämnen och riktigt mättande. Jag använde Green Choice creamy jordnötssmör men jag kan tänka mig att det jordnötssmöret som är crunchy gör sig riktigt bra i den här gröten. 
 
 
Recept 1 portion
- 1 dl havregryn
- 1/2 mosad banan
- 1/2 finhackat päron 
- 1 msk jordnötssör
- 1/2 dl äggvita
- 2 msk mjölk
- 1 krm bakpulver
- Riven kokos
 
Blanda samman alla ingredienser förutom kokosen. Smöra en liten portionsform och häll i smeten. Toppa med kokos. Grädda i 200 grader i ca 15-20 min. Servera med valfritt tillbehör. Jag åt med en klick keso och proteinpudding med smak av choklad. 
 
Lite senare ska jag till Liljeberga och hänga med Karin. Idag är det mer stelt och spänt igen så jag ska inte fastna i soffan. Jag tror jag sovit tokigt men f-n så drygt det är att känna sig så ofunktionell.
Ikväll ska Frida, Tove och jag ses hemma hos Frida så det blir en fin fredag trots att kroppen strejkar.