/ Lina /

Tårfyllda dagar

 
Jag vet inte hur många gånger min ögon fyllts med tårar de här dagarna. Idag gjorde jag min sista dag i Hageby och jag fick en fin blomma som tack för min tid här för att jag ställt upp och gjort saker även utanför projektet när det behövts. Även fast det är ett beslut jag tagit själv är det så himla sorgligt med alla dessa hejdå. Jag går från något väldigt bra till något (förhoppningsvis) väldigt, väldigt bra. Imorgon gör jag min sista dag på Sparven och det känns overkligt. Mitt första jobb som tandhygienist. En väg som började lite krokig med alla nackproblem men som med tiden rätats ut. Det är "tack vare" nacken jag började att styrketräna och det skulle jag ju aldrig vilja vara utan idag så bra som det får mig att må. I slutänden finns det nog en mening med allt..
 
Nu tar jag med all fantastisk erfarenhet åren inom Folktandvården givit mig och skapar den bästa tandhygienistvården en patient kan tänka sig på Friska Tänder Söderköping. Tillsammans med Frida kommer det att kunna bli verklighet. Hon har fullt förtroende för mig och det förtroendet är ömsesidigt. Vi kommer att bli ett riktigt grymt team tillsammans med övrig personal på kliniken!
 
Hur som haver. Mitt i alla hejdå har jag styrt med julklappsfix. Barnen får klappar från tomten och vi vuxna kör julklappsspelet i vanlig ordning. Det räcker gott och väl. Fy tusan när man rände runt på stan och skulle köpa klappar till alla i familjen. Ändå var det jag som ville hålla kvar i den traditionen. Det här är tionde året med julklappsspel och det är det bästa vi gjort. Det här med att gå i affärer har också ändrats med åren. Tidigare bekom det mig inte att det var trångt, varmt och långa köer men idag skyr jag julhandeln som pesten. Det är som att all inspiration försvinner så snart jag sätter foten i en affär. Tacka vet jag internet. Där är ett par av årets klappar inhandlade.
 
 
Imorgon när jag kramat alla hejdå ska jag åka till R2P och träna med Karin. Vi ska köra ett lekpass och göra lite vad som faller oss in och det är nog precis vad jag behöver just då. Inviga mina nya skor som satt som ett smäck. Till kvällen åker vi till Håkan. Kanske spelar lite spel, äter gott. Ja det vanliga dan före dan. Nu ska jag lägga ifrån mig burken och se dagens avsnitt av Selmas saga.
#1 / / Frida N:

Mina ögon tåras också när jag läser ditt inlägg 💗 Du skriver så fint och jag håller med om att vi blir ett superteam samtidigt som vi saknar våra tidigare kollegor 💗 Lycka till imorn 😘