/ Resor /

Gran Canaria 2016

 
Bättre sent än aldrig brukar det heta och det stämmer rätt bra in på det här inlägget. På torsdag är det 2 månader sedan Ida och jag reste till Maspalomas på Gran Canaria för att njuta av sol, bad och god mat under en veckas tid. Nedan följer lite foton från vistelsen och först ut är vår utsikt från balkongen. Så vackert med bergen. Vi hade en hörnbalkong så kikade vi åt andra hållet såg vi havet. Vi hängde vid poolen och det mysiga poolområdet varenda dag. Hotellet låg 3 km från stranden och trots att hotellet erbjöt shuttles till och från stranden låg vi aldrig där för det blåste halv storm. 
 
 
En sen eftermiddag tog vi en promenad till de välkända sanddynorna. Så otroligt vackert! Vi gick aldrig längre bort där växtligheten försvann och där det var mer likt en riktig öken. Det hade varit häftigt att se men det går fort när solen väl börjar gå ner så det hann vi inte med.
 
 
Något av det bästa med att vara på semester är att varje morgon få njuta av frukostbuffén. Vi åt helt galna mängder frukost för att äta en lite lättare lunch och därefter gå loss på middagsbuffén. Jag undrar hur många ägg jag sammanlagt åt under vår semestervecka egentligen. Säkert minst 3-4 stycken varje morgon i form av omelett och äggröra. 
 
 
En helt underbar vecka med en av de bästa. En Ida skulle alla ha i sitt liv! Vi får se när vi ger oss ut i stora, vida världen tillsammans igen men jag hoppas inte det dröjer alltför länge.  
#1 / / Fridolin:

Åh, vilka fina bilder!!! Fina tjejer! Vill resa med dej igen, kan inte du och jag åka på en långweekend typ i höst?!

Svar: Vore underbart!!! Puss
Lina