/ Lina /

Mör i kroppen

 
Kroppen är mör idag. Gårdagens volympass och efterföljande höpass där 200 höbalar á ca 15 kg styck skulle upp på höskullen gjorde sitt. Flödet blir inte alls desamma utan en tredje person och så var läget igår. Bara Karin och jag men vi är ett rätt bra team och har fått in snitsen. Först kasta av balarna från vagnen, därefter bära in i stallet, kasta upp på höskullen och bära in och stapla dem där uppe. Med en lunchpaus inräknad var vi färdiga tre timmar senare.
 
Med tanke på slutkörd kropp och planerat gym imorgon så lät jag kroppen få en välförtjänt vilodag. Mitt pass höll jag såklart ändå men idag fick deltagarna köra en cirkel där jag fokuserade på att gå runt och peppa och hjälpa till med tekniken. 
 
Nu har jag tagit en dusch och ätit kvällsmat. Jag är nog fortfarande lite inställd på sommartid för jag är totalt klubbad nu. Imorgon slutar jag i vanlig ordning tidigt men jag blir kvar i stan. Lite senare på eftermiddagen ska jag ta avtryck för kronan och däremellan klämmer jag in gymmet. När jag kommer hem ska jag se till att få upp ett gäng foton på Alma.