/ Lina /

Weekend

Vi har precis ätit lördagsmiddag, kokt potatis, lax i ugn och romsås. Dagen har varit bra men det känns knappt som det blivit ljust idag. Så mörkt, grått och dystert. Det var en liten utmaning med fotoinställningarna i förmiddags när jag fotograferade två syskon på 7 månader och 2 år + lite familjefoton. Den äldsta fotograferade jag när han var lika gammal som lillasyster är nu och föräldrarna önskade liknande foton. När familjen åkt hem åkte jag till Björsäter och hämtade ett paket. Så drygt med paket som kommer dit. Det är knappast så att jag har några andra ärenden åt det hållet. Efter lunch och jobb med fotona tog jag på mig träningskläderna och gick ut i garaget. Tränade ett superset-pass som gjorde gott för kroppen och nu blir det bara lugnt resten av kvällen.
 
 
Igår kväll var Tove och Frida här och fredagsmyste. Vi åt tacos och förflyttade oss sedan till soffan där Idol stod på i bakgrunden. Vi hann med att beta av det ena efter det andra samtalsämnet, jobbrelaterat som privat. Så kul att ses utanför jobbet och jag är så glad att jag hittat så fina vänner genom jobbet. Frida arbetar på den kliniken där jag arbetar för projektet och vore det inte för det hade vi inte känt varandra så projektet har öppnat upp för mycket. Rod blev kär i Tove och Tove besvarade hans kärlek och då är det kört ;-) En kort stund efter jag tog fotot var det någon som försökte vara lite diskret och drog sig sakta upp i soffan haha. 
 
Imorgon har vi en söndag utan planer och det känns så otroligt skönt. Förra helgen var fullspäckad och så är även större delen av nästa helg. Då ska jag bli bortrövad på något galej av Emma, Anna, Maria och Tessan i 29-årspresent. Jag är såå nyfiken på vad det är men ännu en vecka får jag vänta innan nyfikenheten stillas. Det enda jag vet är att jag blir upphämtad 14.15.