/ Lina /

Grå söndag

 
Gårdagens fina väder är idag utbytt mot ösregn och ruggiga vindar. Det är ändå ganska mysigt att sitta här inne och höra hur det smattrar mot fönsterrutorna men givetvis hade jag föredragit vädret ovan. Rod och jag tog en långpromenad under gårdags eftermiddagen och jag njöt varenda sekund. Det var alldeles stilla och solen värmde skönt. Innan eftermiddagspromenad tränade Karin och jag en volympass i Filips studio. Under den tiden provkörde Olle sin nya båt som han äntligen fick hem i fredags. Det har varit lite strul kring leveransen och det har varit många turer fram och tillbaka. Nu blir det ytterligare en tur fram och tillbaka för under premiäråket pajade tiltfunktionen i den sprillans nya motorn som är till för att höja och sänka motorn. Försäljaren hade aldrig varit med om dess like och ville väl helst av allt gräva ner sig själv när Olle pratade med honom haha. Min första tur som jag trodde skulle bli igår får alltså vänta men förhoppningsvis har vi båten till påskhelgen igen. 
 
 
Nu är jag mätt i magen efter en god frukost bestående av kvarg med bär, havrescones med färskost och marmelad och såklart en kopp kaffe till det. Jag känner mig väldigt nöjd som har tecknat om Rods försäkring från Sveland till Folksam där jag har alla andra försäkringar. Jag sparar närmare 1700 kr/år på det och den från Folksam omfattar dessutom betydligt mer. Förstår inte att det kan skilja så mycket och det är av ren lathet som jag inte tecknat om den förut.