/ Lina /

Tisdagar i mitt hjärta

Två favoriter häromdagen
 
När klockan var 12.30 stämplade jag hemåt för dagen. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: jag älskar mina korta tisdagar. När jag kom hem slängde jag ihop en smet havrescones och medan de gräddades gick Rod och jag ut och skottade snö. Rod var visserligen inte till så stor hjälp mer än trevigt sällskap ;-) Tung j-vla blötsnö var det att skotta. Såå onödigt att den här skiten skulle komma igår för nu dröjer det väl inte förrän det fryser på och åter igen blir isgata överallt. Imorgon är det exakt en månad kvar till jag slipper allt var snö och slask heter för en vecka. Längtar som en tok! Skottningen var jag klar med lagom till sconesen var färdiga att ätas och de avnjöt jag till en soppa. Nu har jag precis druckit en kopp kaffe och ligger jag på soffan under en filt och kurar. Om någon timme kommer Emma hit och då ska Rod och jag ut och pulsa i snöslasket med henne. Ett bra avslut på denna lediga tisdageftermiddag!