/ Hälsa och träning / Lina /

Nedräkning

Imorgon är det exakt fyra veckor kvar till Gran Canaria och nu har nedräkningen börjat på riktigt. Fy fan så skönt det ska bli! När resan bokades i november kändes det väldigt långt borta men plötsligt är det inte många veckor kvar. Tiden till vi åker kommer nog gå fort. Jag har mycket foto inplanerat på helgerna och först ut är min grannes 8 månader gamla tjej som ska fotograferas imorgon. Sedan ska Majken 1-årsfotograferas en helg och Tessan och jag ska styra upp en "Smash the cake". Det blev så lyckat med William så det ska bli kul att göra det igen. Ytterligare en barn/bebisfotografering ska göras innan jag åker så min nya kamera får gå varm. Så roligt!!
 
 
Efter jobbet åkte jag ner till Liljeberga för stalltjänst. Karin skulle iväg så jag ryckte in och Tessan och barnen kom förbi och hälsade på hästarna. Majken var väldigt fascinerad av de fyrbenta och blev alldeles till sig. "Pratade" som aldrig förr och hoppade av upphetsning i famnen. När jag kom hem igen tog jag ett varv med dammsugare och nu precis har jag avslutat ett pass á la tabata jag snabbt improviserade ihop. Allt gjorde jag i tabataintervaller förutom övning 3.
 
1. Snabba fötter på stället
2. Knäböjshopp + hantelpress
3. 4x12 höftlyft med 22,5 kg skivstång
4. Kettlebellsving + flyes
5. Utfall med 22,5 kg skivstång (vartannat ben)
6. Bicepscurl + tricepspress med hantlar
7. Rak planka + sidoplanka
 
Ett skönt helkroppspass! Nu ska jag hoppa in i duschen innan det är dags att börja med kvällsmaten. Här blir det rotfrukter i ugn, fläskfilé och en supergod kall sås till det på bla turkisk yoghurt, färsk basilika och soltorkade tomater. Fredagskänslan är den bästa!!