/ Foto - övrigt / Nära och kära /

Julafton 2015 i Linköping

 
Ett gäng foton från det alltid lika mysiga julfirandet i Linköping i mammas och pappas nya lägenhet. Bakom granen gömde sig en naken kvinna under den lite paket varav ett par var till Rod. Han lyckades hitta ett av dom och rev upp det så snart vi kom innanför dörren hehe. Ingen tid att vänta in tomten när det doftade så gott..
 
 
Min lilla fyrbenta älskling och jag som verkligen blev bortskämd med massor julklappar! Ett enormt tuggben, en XXL tennisboll, godis, Dentastix och sist men inte minst det allra sötaste - en sten från Rasmus. Rasmus hade gjort julklappar på förskolan till familjen och givetvis skulle även Rod få en. Stenen är målad i guldfärg med lila glitter på. Så himla gulligt.
 
 
Hela högen satt klistrade framför Kalle Anka när vi dök upp. Eftersom vi nästan alltid sitter i bilen just då så missar vi det oftast men i år hann vi in och se en liten stund.
 
 
Efter Kalle Anka och julbord kom tomten på besök och delade ut en himla massa julklappar till framförallt två snälla barn och en snäll hund. Tomten kramades hejdå och alla klapparna öppnades. 
 
 
Rasmus invigde en av julklapparna direkt och hann vann som synes mot morfar en av omgångarna. Inte svårt att gå miste om det när man kikar på fotona ;-) Jag hade bakat en saffranskladdkaka vi fikade på innan vi dukade av bordet och plockade fram för julklappspelet. Efter lite hets fram och tillbaka med de mest eftertraktade julklapparna hade jag det jag önskade framför mig när klockan ringde och det var något jag köpt själv. Ett litet set med ekologiskt jordnötssmör, naturella cashewnötter och två mörka chokladkakor från Lindt med smak av chili och havssalt. Som en bonus fick jag även en stor glasbehållare med tappkran av Emilie som hon inte ville ha för att hon redan har en likadan hemma. 
 
Det var allt för julen 2015. En fin dag från början till slut!
#1 / / a n n i k a:

Så fina bilder :D

Svar: Tack :-)
Lina