/ Lina /

Helgen

Som vanligt har helgen sprungit iväg. Igår efter jag skrivit mitt blogginlägg fixade jag mig och åkte in till stan. Tog ett varv i några möbelaffärer för att kika efter ett nytt vardagsrumsbord men jakten går vidare. Fortsatte till Plantagen och handlade lite växter och när jag åkte till Ica Maxi för att handla inför kvällens middag hamnade jag visst på Gina Tricot och fick med mig ett par jeans. Det är samma modell jag redan har i två andra par så det var bara att ta rätt storlek och gå till kassan.
 
 
Framåt eftermiddagen när jag kom hem hade Olle och Rod kommit hem från duvjakten. Vi tog vår favoritrunda och även fast vi gått den hundratals gånger så tröttnar jag aldrig. Det märktes att Rod hade apporterat en del för han var inte riktigt sitt samma vanliga speediga jag. Till kvällen kom Jacob hit och käkade och snart nog hade den lördagen gått.
 
Idag har vi hjälpt Karin att flytta till hennes nya lya inne i stan. Riktigt mysig så där ska hon nog trivas. Efter flytt har jag hoppat omkring på gräsmattan och förberett inför morgondagens uppstart av gruppträningen. Jag ska nog kunna erbjuda både mjölksyra och svett ;-) Vi har därefter fixat i trädgården och beskurit samtliga träd. Det var på tiden för vissa grenar på ett av äppleträden hängde ända ner i backen och alla dessa äpplen.. vad gör vi med dom? Samtliga som satt på grenarna vi tog bort ska Olle ta med och lägga ut till hjortarna och rådjuren men det är bara en liten bråkdel. Äpplemos och äpplemarmelad kanske det får bli och en och annan äpplekaka/paj. Så synd att bara låta allt gå förlorat så välkommen att plocka äpplen om ni önskar.
 
Imorgon är det måndag och ny vecka men den startar på ett lite annorlunda sätt. Något spännande väntar mig men vad det är får jag återkomma med ;-)