/ Hälsa och träning / Lina /

Underbar höstdag

 
Vilken underbar höstdag! Strålande sol och 16 grader varmt. Något blåsigt men det har gått an ändå. Igår var vi över hos Maria och Erik på middag. Efter ett par trevliga timmar åkte vi hemåt och imorse sov vi till klockan nio. Såå skönt att slippa alarmet och väldigt skönt att för en gångs skull inte vakna klockan sju när det är helg vilket jag ofta gör. Vid lunchtid åkte Maria, Ellie och jag till Ingelstad och shoppade lite växter och lite annat smått och gott. Vi mötte upp Marias vän där och hon hängde med oss till Espresso House och åt lunch. Timmarna rullade fort iväg och när jag kom hem vid 16.30 drog jag på mig löparskorna och gav mig ut på en tur. Tiden nu är fantastisk. Speciellt dessa dagar då solen strålar. Jag tröttnar ta mig tusan aldrig på att gå promenader och att springa i omgivningarna här omkring. Eftersom det var så härligt väder tog jag långa varvet på 7,8 km. Sprang dock inte hela tiden för att jag fick håll i magen som tvingade mig att gå ett par gånger.
 
Maria och Ellie på Espresso House.
 
När jag kom hem påbörjade jag kvällens middag, baconinlindad kycklingfilé och klyftpotatis. Medan maten stod i ugnen hoppade jag in i duschen och nu en stund senare är vi mätta och belåtna och ligger i soffan och slappar. Här ska jag stanna resten av kvällen innan det är dags att förflytta sig till sängen.