/ Nära och kära /

Sov gott Farmor

 
Igår kväll somnade farmor hastigt in. Älskade, fina, underbara farmor. Det kom så plötsligt. Den här dagen har varit väntad men jag trodde inte att det skulle ske så snart. Olle och jag åkte hem till farmor och farfar igår när vi fått beskedet för att ta ett sista farväl. Farmor var så fin. Hon såg så fridfull ut där hon låg i sin säng. Precis som att hon sov. Jag satt bredvid henne länge. Smekte hennes som vanligt lena händer och pussade henne i pannan och på kinderna. Tog till vara på stunden att vara nära. I hennes händer låg ett armband med texten Love you inristat på en evighetssymbol. Armbandet fick hon av mig och Emilie i början på året och samtidigt som hon fick det sa hon att hon ville ha det med sig när hon lämnat oss. Att nu aldrig mer få vara farmor fysiskt nära är en så vidrig känsla som får mitt hjärta att gå i tusen bitar. Mitt hjärta går även i tusen bitar för det tomrum som blir för farfar. I över 60 år har dom levt tillsammans och det är inte många dagar de varit ifrån varandra. 
 
Tack för alla fantastiska år med dig farmor. Du har verkligen alltid varit världens bästa farmor åt mig och Emilie. Så omtänksam och kärleksfull. Du kommer för alltid att vara älskad och saknad 
 
  
♥ ♥ 
#1 / / Louise:

Beklagar verkligen Lina, så otroligt tungt när en kär familjemedlem försvinner!
Stora styrkekramar!

Svar: Tack Louise för din omtanke.Hoppas du mår bättre nu!Kram!!
Lina

#2 / / Frida:

Så vackert skrivet! Tänker på dig vännen, all kärlek!❤️

Svar: ♥ ♥ ♥
Lina