/ Lina /

Snart ett minne blott

Sverige från sin bästa sida vintertid men snart är synen ovan ett minne blott med det mildväder som väntas komma efter nyår. Nog för att det varit väl kallt med runt 20 minusgrader men åh vad jag önskar att snön fick ligga kvar. Det är så magiskt vackert ute nu och jag vill inte ha tung kramsnö och allt slask som det innebär.
 
 
 Sista måndagen på det här året är snart förbi och jag har gjort min sista dag på barnmorskemottagningen. Nu är den delen av projektet slut och nu tar nästa vid. Efter jobbet åkte jag till gymmet och det gick lika bra som tidigare pass. Imorgon är det dags för ytterligare en arbetsdag och då är det egna patienter som gäller på en öde klinik. Det är jag, en till hygienist och en tandläkare som jobbar. Lite skilnad mot vanlig vardag då vi allt som oftast har tio behandlingsrum öppna. Efter jobbet imorgon ska möta upp Emma och hjälpa till med handlingen inför nyår. Vi ska fira in det nya året hemma hos henne och Karl-Adam och det blir klassiskt firande med tre-rätters. 
 
Nu ska jag se säsongens sista avsnitt av Gift vid första ögonkastet innan det är dags att krypa ner och sova.