/ Lina /

Krock

 
Nu var det ett par dagar sedan sist. Min första vecka på heltid har gått bra. Nacken sköter sig men bröstryggen har varit desto värre de senaste dagarna och idag är den hemsk. Trots att jag hållt igång så är den skit just nu men jag vet att det går över så småningom och det får vara en tröst i det hela. Min fredag kunde börjat bättre. Hurtig som jag var satte jag mig i bilen 05.30 för ett tidigt morgonpass på gymmet innan jag började jobbet. I höstmörkret var lilla Råsi ute och sprang och olyckligtvis så krockade vi med varandra, därav bilden ovan. Rådjuret lade sig lämpligt vid vägkanten och som tur var dog det i princip direkt. Skärrad ringde jag polisen och anmälde viltolycka och när det var gjort så rullade jag vidare mot gymmet. Det blev ett kortare pass än tänkt men jag hann i alla fall med de övningarna jag absolut inte ville missa. Den svarta delen som sitter löst på bilden ovan lossnade på vägen hem men jag är glad att det inte blev värre skador. Hade det varit en älg eller ett vildsvin hade nog bilen varit i ett annat skick. Nu är den fullt körbar men det svider såklart lite när min lilla pärla bara är ett år gammal. Försäkringsbolaget täcker allt och jag slipper betala självrisk. Ja, vilken start på dagen. Resten har i alla fall varit bra och på jobbet har jag suttit i receptionen där det varit högt tempo från början till slut.
 
Ikväll blir det bara mys i soffan med god mat och andra godsaker. Imorgon ska jag hoppa i kanindräkten och vara Folktandvårdens maskot Långöra mellan kl 11-15. Landstinget fyller 150 år som jag skrev häromdagen så det blir lite lördagsjobb på Tyska Torget. Det känns dock ganska så intelligensbefriande att vara kanin och dela ut morötter till små barn ;-)