/ Shopping /

Boomerang

 
Äntligen är denna fina jacka från Boomerang min som jag suktat efter i flera år! Förra veckan när jag var i Linköping åkte Emilie och jag till Team Sportia för att jag tänkte köpa den då. Dagen innan hade den sista marinblå i xs blivit undanhäng så det sket sig. Vilken besvikelse när jag verkligen var så inställd på att få med mig den hem. Eftersom Boomerang har helt slut på den i sitt egna lager skulle jag få vänta ända till början på december för först då skulle det ha tillverkats nya. Nu hade jag tur och det finns nog en mening med allt. Jackan blev aldrig köpt och i torsdags fick Emilie meddelande från en arbetskompis att den fanns undanhängd till MIG. ÖRIF (som jag är ledare i) är sponsrade av TS och därför får vi presentkort därifrån mellan varven som ersättning för passen. Sedan tidigare hade jag 1100 kr och i torsdags fick jag passande nog ett nytt på 900 kr. Idag hade jag alltså 2000 kr i presentkort + 20% rabatt på en valfri vara som medlem. Jackan som egentligen skulle kostat mig 4900 kr fick jag nu ge dryga 1900 kr för. Det kallar jag kap och det här är garanterat en jacka jag kommer att ha i många år så den är väl värd sin kronor! Pälsen har suttit på min gamla ljusrosa som jag förhoppningsvis kan sälja vidare. Den gör verkligen jackan ännu finare!
 
När jag kom hem ställde jag mig och fixade kvällens middag som just nu står i ugnen och blir mör sedan ett par timmar, pulled pork. Inne-rätten som jag sett på både bloggar, Instagram, Facebook. Jag har varit sugen på att testa det så idag är det dags. Lätt  och smidigt att göra, det enda som behövs är tid. Är det gott kan det nog bli en återkommande helgmiddag. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 / / Hanna:

Så fin jacka:) och roligt när man kan fynda! Pulled pork är smarrigt:)