/ Lina /

"Böldpest"

Myggbetten blev sju resor värre under dagen igår och svullnade upp till stora bölder som kliar något så fruktansvärt att jag har varit beredd att amputera benen. Inatt hade jag strax innan klockan 3 fortfarande inte somnat men en iskall dusch på benen och Aloe Vera mildrade klådan lite så till sist lyckades jag knåpa ihop två timmars sömn.
 
Som sagt. Med lite sömn i bagaget var det två tunga ögonlock imorse när klockan ringde. Att ha patienter att behandla med två ben som man helst bara vill klia sönder var inte så lätt men det var bara att försöka få bort fokus från klådan. Träningspasset med Filip gick dock bra för då glömde jag nästan helt av dom och tur i oturen skulle jag till läkaren idag för fortsatt planering av min sjukskrivning. Jag passade i samma veva på att dra ner brallorna och visa myggornas verk ;-) Troligen allergi och nu har jag fått antihistamin och kortionsalva utskrivet. Det dämpar helt klart och efter jag smorde på salvan har jag knappt varit på betten och kliat. Halleluja! Inatt kanske jag får lite mer än två timmars sömn! Det vore fint om betten ville lägga sig lite till midsommar så jag kan bära klänning för det är inte vidare vackert med barbent i detta skick hehe!
 
Nu ska jag borsta tänderna och sova. Jag är supertrött så det verkar lovande att jag ska få sova inatt :-)
#1 / / Linda K:

Åh herregud Lina :O....jag hade blivit galen...stackars dig :(...tur d blev bättre med medicin=)

Svar: Jag blev galen haha! Var helt beredd på att få min ben amputerade!!! Men nu har betten lagt sig och kliar nästan inget alls. Pjuh! Inga snygga ben direkt men det blir klänning imorgon ändå ;-) Kram!!
Lina