/ Nära och kära /

Mission Completed

 
Nu är jag hemma i min lugna vrå igen efter 28 timmar som "ensamtående" till dessa två guldklimpar. Det har varit roligt men också ganska jobbigt. Inte så konstigt kanske med två små barn som kräver ganska mycket båda två. Rasmus har varit en ängel och han har verkligen varit såå snäll. Inte alls visat några av sina mindre charmiga sidor som han ibland börjat göra (läs: trotsat ;-)). William har även han varit glad och nöjd mest hela tiden. Bumbon (den gröna grejen W sitter i på fotot ovan) är verkligen den bästa uppfinningen ever om man har en bebis som inte kan sitta helt själv ännu men som blir tjurig av att ligga på rygg längre stunder! 
 
Natten gick smärtfritt. W började gny strax efter klockan tolv och fick då en flaska ersättning. Sedan sov han fram till 5.15 då det var dags igen och tack och lov somnade han om efter det. Till klockan 8 dessutom och båda gångerna somnade han om direkt efter att han fått maten! R vaknade och var ledsen någon gång mitt i natten och när jag la mig bredvid honom i sin säng så somnade han om direkt. 6.30 trippade han in till mig och efter välling och mys gick vi upp vid 7. Perfekt eftersom vi hann med både frukost, påklädning och tandborstning i lugn och ro innan lillskiten vaknade. Så ja, väldigt godkänd natt måste jag säga!
 
 
Idag framåt lunch fick vi besök av Therese, Anna, Rut och Vera. Emma var iväg så Anna var barnvakt till Vera. Vi trotsade spöregnet och packade ner alla barnen i sina vagnar efter lunchen så de fick sova sina vilor. Synkade ungar! Vi hann med en kopp kaffe och lite snack efter promenaden innan det var dags för tjejerna att åka hemåt igen. En stund efter det tog jag och barnen bilen bort till mormor och morfar där vi var en stund. Emilie och Linus kom hem vid kl 19 och då hade jag gjort båda två redo för natten. Lite impad över mig själv alltså ;-)
 
Nu ska jag natta mig själv och jag lär inte behöva så mycket till nattning för jag kommer mest troligt somna på två röda. Trött AB!